Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Motorosok

 

 

 

Motoros tavasz

Itt a tavasz, jön a nyár, mely érezteti hatását a közúti közlekedésben is, sajnos nem feltétlenül csak a szépségeivel. Megsokasodik a nagy teljesítményű motorkerékpárokkal száguldozó „hobbypilóták” száma, mellyel gyakran önmagukat és közlekedő társaikat is (halálos) veszélybe sodorják. Ahogy a gyermekeket arra intjük, „az úttest nem játszótér”, úgy a motorosokat pedig arra, a „közút nem versenypálya”. Fontos, hogy mindenki legyen tisztában járműve menetdinamikai sajátosságaival, és persze saját vezetési képességeivel úgyszintén, érdemes erre a célra kialakított zárt, forgalomtól mentes pályát keresni.

Ne feledjük, nem a  motor képességein múló felgyorsulás, hanem a mi képességeinket tükröző biztonságos megállás az embert próbáló feladat! A közlekedők fizikai értelemben egyik legvédtelenebb rétegére különösen igaz, hogy minden apró meggondolatlan mozdulat vagy figyelmetlenség tragédiához vezethet. Mivel nincs karosszéria, különös jelentőséget kap a speciális öltözet és a bukósisak helyes megválasztása, ezen ne spóroljunk, életet menthet. Ne feledjük! Egyharmadával kevesebb ember sérülne meg és veszítené életét az utakon, ha betartanánk az előírt sebességhatárokat, mely a motorkerékpárosokra kiemelten igaz. Sokszor okoz tragédiát a kellő körültekintés nélküli előzés, különösen akkor, amikor motoros nem győződik meg arról, hogy az előtte haladó és előzni kívánt autók valamelyike balra szándékozik bekanyarodni.

motoros.jpgA jobbról előzéssel nem „számolnak” az előzöttek! Arra is figyelni kell, hogy előzés közben senki se hajtson ki a környező utcákból! A kanyarodó és az elsőbbségadásra kötelezettek ugyanis gyakran nem „számolnak” a még távol haladó motoros nagy, meg nem engedett sebességével, így bekanyarodnak, vagy kihajtanak elé. A motorosra különösen igaz: elsőbbségünk akkor van, ha megadják! Ha kanyarban helytelenül választjuk meg a sebességet, könnyen a másik sávban találjuk magunkat, figyeljünk továbbá az útburkolati hibákra és a szennyeződésekre is, mindezek gyakran vezetnek a motorosok súlyos baleseteihez, melyek kellő óvatossággal megelőzhetőek. Fontos, hogy csak addig „döntsük a gépet” a kanyarban, amíg a fix rögzítésű alkatrészek nem érik a talajt, és eközben ügyeljünk a helyes testtartásra, valamint az ellenkormányzásra is. A követési távolság betartásával sok baleset szintén elkerülhető.

Visszatérően ellenőrizzük a műszaki állapotot (a fékrendszert, a lámpákat, a markolat ideális holtjátékát, a guminyomást, a kormánycsapágyat stb.), az ideális értékektől való enyhe +/- eltérések fokozzák a baleseti kockázatot.

A motorral ugyan könnyebb kivédeni a baleseti helyzeteket, mint autóval, de a mégis bekövetkező baleset következményei sokkal súlyosabbak.  

Hogy a motorozás a hódolói számára valóban üröm nélküli öröm legyen, hogy e szép évszak valóban önfeledt legyen ne csak a motorosok, hanem mindenki számára, és hogy ne árnyékolja be tragédia egyetlen család nyarát sem, tartsuk be a közúti közlekedési szabályokat!

 

tmbblogojpg_zold.jpg    totalbikelogo.jpg

Balesetmentes közlekedést kíván:

 

A Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság

és a Tolna Megyei Baleset-megelőzési Bizottság    

001...jpg

kezdolapgombred.jpg

_001megosztas1.jpg